Naar de Flair website

Zijn ex kan hem maar niet vergeten

Herkenbare relationele kwesties...

Re: Zijn ex kan hem maar niet vergeten

Berichtdoor Orlinapaard » 12 maart 2010 14:55

Bedankt voor je reactie Mawabi09. Het is heel fijn om te weten dat het lastigvallen uiteindelijk stopt, als je haar maar lang genoeg negeert!

Ik heb nog wel een vraagje ... want haar mails en smsjes negeren is gemakkelijk, maar hoe pakte je vriend het aan als hij haar "in levende lijve" tegenkwam? Als ze een gesprek startte, bleef je vriend dan vriendelijk tegen haar? Of is het beter om zelfs dan haar straal te negeren?

Ook heb ik de indruk dat, door het negeren, ze nu juist extra haar best doet om het contact terug te krijgen. Maar dat is misschien juist een goed teken? Misschien slaat ze in paniek omdat ze genegeerd wordt en gooit ze daarom nu alles in de strijd?
Had jij ook het gevoel dat door het negeren het eventjes erger werd en dat het daarna weer beter werd??
Orlinapaard

Re: Zijn ex kan hem maar niet vergeten

Berichtdoor Mawabi09 » 11 maart 2010 21:21

Hey Orlinapaard,

ik begrijp je volledig. In mijn relatie had ik dit ook voor. Mijn vriend zijn ex kwam overal opdagen waar hij was. Hij had haar ook duidelijk gemaakt dat hij geen contact meer wou en negeerde haar gewoon. Toch bleef ze hem volgen (ze ging naar dezelfde school, kwam in cafe's waar hij was, ...). Zelfs nadat we 3 jaar samen waren gaf ze niet op. Mijn vriend bleef haar steeds negeren en uiteindelijk heeft dit wel geholpen. Ze heeft ingezien dat het slechts van 1 kant kwam en dat hij duidelijk voor mij gekozen heeft. Het heeft veel tijd en moeite gekost maar uiteindelijk zijn we nog steeds gelukkig samen en is ze (bijna) volledig uit ons leven verdwenen.
Volgens mij doet je vriend er dus goed aan om er niet meer op te reageren. Uiteindelijk zal ze wel inzien dat hij voor u gekozen heeft.
Mawabi09

Zijn ex kan hem maar niet vergeten

Berichtdoor Orlinapaard » 09 maart 2010 22:14

Ik ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend en alles gaat geweldig. In september gaan we zelfs samenwonen! :D Er is maar één "ding" dat me stoort: zijn ex ...

Zij is namelijk nog steeds verliefd op hem. Ze hebben een korte relatie van 3 maanden gehad toen ze 15 en 17 waren, maar nu, 8 jaar (!) later, blijft ze hem lastigvallen met smsjes, mails, vriendschapsverzoeken op facebook etc. Ze beweert dat ze gewoon terug vrienden wil zijn, maar als je tussen de regels leest, merk je wel dat ze veel meer wil dan dat alleen.

Mijn relatie gaat super, dus ik zie haar niet als een bedreiging. Maar toch vind ik het vervelend dat ze zichzelf zo opdringt ...
Mijn vriend is het ook beu en heeft haar vorig jaar een mail gestuurd waarin duidelijk stond dat ze beter geen contact meer hadden. Zij doet echter alsof ze die mail nooit heeft aangekregen! Ze blijft sturen, sms'en, ... Mijn vriend reageert er niet meer op en hoopt dat het zo zal overgaan.

En inderdaad, ze stuurt nu wel minder vaak. Maar nu probeert ze schuldgevoelens bij hem op te wekken; haar mails zijn nu meer in de trant van: "ik heb nu zo'n moeilijke periode .... ik zit niet goed in mijn vel ... kan jij me niet helpen ... ?'
Ook wordt ze de laatste tijd gespot in het café waar mijn vriend regelmatig komt. De kans dat ik haar daar binnenkort zal zien, is dus vrij groot.

Hoe moet ik omgaan met de hele situatie? Is negeren inderdaad de beste oplossing? En wat te doen als we haar op café tegenkomen?
Orlinapaard

Keer terug naar Relatiedip-sleur-crisis?