Switch to full style
Een gekke start of keurt iedereen je relatie af? Koppels praten over hun geluk.
Plaats een reactie

Zou jij naar een vreemd land verhuizen voor je man?

Ja, maar enkel naar een Europees land.
19
26%
Ja, maakt niet uit naar waar.
26
35%
Nee, ik zou mijn land niet achterlaten.
29
39%

Totaal aantal stemmen : 74

13 aug 2006 22:39

Vervolg:

Suarh 15: Al Hidr

19. En Wij hebben de aarde uitgespreid, er hechte bergen op geplaatst en Wij doen er allerlei noodzakelijke dingen in de juiste maat op groeien.

==-->

\"En de aarde die Wij hebben uitgespreid\" hier in Arabisch is \"Wa Al-ard maddadnaha\". \"Maddadnaha\" betekent letterlijk \"Wij breidden uit\" of \"Wij spreiden uit\". Het is van de oorspronkelijke woord \"madda\" afgeleid, die betekent \"uit te rekken\" of naar \"uit te breiden\" of \"uit te spreiden\".

Lees dit ook maar eens

Notice how the interpretation of the Noble Quran, Tafsir Al-Jalalein, says: \"That is: 'Basataha' as it was created before heaven without 'Dahoo'. \" It is suggesting that Allah Almighty \"basata\" the earth (flattened it) before He \"dahaha\".

Very Important Note: Notice in Noble Verse 79:30, Allah Almighty says in Arabic \"bada dhalika\", which literally means \"after wards\" or \"after that\" or \"after the event finished\", etc... This clearly and unquestionably means that Allah Almighty \"daha\" the earth last. The \"Dahoo\" of the earth came \"bada dhalika\" (after wards); after the earth \"sutihat\".

Conclusie:

1: De aarde is rond als Daha,, bolvormig ie.. eivormig.

2: De aarde is plat zoals wij die meemaken, wij lopen erop, rijden met onze auto's en slapen er comfortabel op.

Als de laatste dag aanbreekt zal de aande weer verandering ondergaan Insha Allah.

Bekijk onderstaande film hierover:

http://www.harunyahya.com/download/down ... p?id=16303

Nu kijken we naar Haman.

Hieronder lees je dat archeologen de naam Haman op in Egypte hadden gevonden.
Het hele verhaal lees je hieronder.

Pharaoh and Haman:

The following article was sent to me by brother Samer Kadoura; may Allah Almighty always be pleased with him.

From: skadoura@lycos.com (Samer R kadoura)
To: ISLM4EVR1@aol.com
Subj: (No Subject)
Date: 10/24/01 3:54:37 PM Central Daylight Time

Assalam alykum wa rahmat allah:

You can go to http://www.hyahya.org/unwise03.php and search for either the word haman or pharaoh.

The Speculation About the Name \"Haman\"

Those who keep themselves occupied by looking for inconsistencies in the Qur'an refer to a man named \"Haman\" who is mentioned in the Qur'anic verses as one of Pharaoh's men.

In the Torah, the name Haman is not used when the life of the Prophet Moses is quoted. On the other hand, it is mentioned in the Gospel to refer to a helper of the Babylonian king who lived 1,100 years after the Prophet Moses and persecuted the Jews.

Those who claim that the Prophet Muhammad wrote the Qur'an in the light of the Torah and the Gospel also put forth the sophistry that he copied some of the subjects in the Qur'an wrongly.

The ridiculousness of this claim became obvious 200 years ago when the Egyptian hieroglyphs were deciphered and the name \"Haman\" was discovered.

Until then it had not been possible to read any of the writings or tablets written in ancient Egyptian. The ancient Egyptian language and hieroglyphs had been present for many thousands of years. However, with the spread of Christianity and its cultural influences during the second and third centuries AD the ancient Egyptians forgot their religion as well as the language, and the use of hieroglyphs came to a gradual stop. The year 394 AD is the last known time when a hieroglyph was used. Afterwards this language was forgotten, leaving nobody who could read and understand it. Until some 200 years ago.

The ancient Egyptian language was deciphered in 1799 with the discovery of a tablet dated to 196 BC called the \"Rosetta Stone\". The unique nature of this tablet came from the fact that it was written in three different forms of writing; hieroglyphics, demotic (a simplified form of ancient Egyptian hieratic writing) and Greek. The ancient Egyptian dialect was decoded with the help of the Greek version. A Frenchman named Jean-Françoise Champollion completed the deciphering of the whole tablet. In this way, a forgotten language and the history that it contained came back to life. This discovery made it possible to research ancient Egyptian civilization, their beliefs and social life.

It also made it possible to acquire the vital piece of information we are now discussing. The name \"Haman\" was in fact mentioned in old Egyptian tablets. It was mentioned on a monument which now stands in the Hof Museum in Vienna, and in which the closeness of Haman to the Pharaoh was emphasized. (Walter Wreszinski, Ägyptische Inschriften aus dem K.K. Hof Museum in Wien, 1906, J. C. Hinrichs' sche Buchhandlung)

The dictionary \"The People in the New Kingdom\" refers to Haman as \"the head of the quarry workers\". (Hermanne Ranke, Die style=\"mso-spacerun: yes\"> Augustin in Glückstadt, Band I, 1935. Band II, 1952)

This discovery brought to light a truly astonishing fact. Haman was, contrary to what those who opposed the Qur'an claimed, really a man who had lived in Egypt during the Prophet Moses' time and furthermore, just as stated in the Qur'an, he was close to the Pharaoh and dealt with construction of sorts.

As a matter of fact, the Qur'anic verse that conveys how the Pharaoh requested Haman to build a tower is in perfect unison with this archaeological finding:

Pharaoh said, 'Council, I do not know of any other god for you apart from me. Haman, kindle a fire for me over the clay and build me a lofty tower so that perhaps I may be able to climb up to Moses' god! I consider him a blatant liar.' (Surat al-Qasas: 38)

In conclusion, the discovery of the name Haman on ancient Egyptian tablets discredited another claim made by those who strive to find inconsistencies in the Qur'anic verses. Furthermore, the undeniable truth that the Qur'an is revealed by God is once again proven without any doubt as the Qur'an miraculously conveyed historical information that could not have been found and deciphered in the Prophet's time.

http://www.missionislam.com/science/book.htm
Op bovenstaande link kun je nog meer lezen.

Dus uiteindelijk,met wat zoekwerk kan ik alles weerleggen wat je me opgeeft die zogezegd fout is.
Daarom heb ik soms iets van,tja is het allemaal wel de moeite soms,als iemand echt niet meer wil geloven,in hoeverre kan ik hem of haar uit de twijfel brengen.
Snap je?
Ik ontloop zeker geen onbeantwoordbare vragen.

155. En dit is een Boek dat Wij hebben neergezonden, vol van zegeningen. Volgt het daarom en hoedt u, opdat u barmhartigheid mag worden betoond.

13 aug 2006 22:36

Hoi,

Het is niet dat ik de discussie niet durf aangaan ofzo maar sowieso ben jij overtuigd van jouw standpunt en ik van het mijne.
Maar goed ik zal je beantwoorden om te bewijzen dat ik niet laf ben en gewoon van de discussie afstap.

Ik heb met de hulp van een broeder informatie opgezocht.
Ten eerste, je moet niet kijken naar geleerden, hun uitspraken, of hun verlangens of zelfs in hun richting. Er is een Hadith waarin staat dat de geleerden de erfgenamen van de profeten zijn. Maar , Islam moet je onderscheiden van wat de geleerden zeggen.

Ten tweede er staan geen fouten in de Koran, zoja dan zouden miljarden mensen het deze pad verlaten, en zouden de meest slimme, de meest intelligente mensen op deze aarde Islaam niet binnentreden dagelijks.

De woorden die je hierboven hebt opgenoemd die plat moeten aangeven zijn misgeinterpreteerd, hier volgt een juiste interpretatie.

79:30-31 \"And the earth, moreover, hath He formed in round shape (/egg shape, \"dahaha\", round LIKE the ostrich's egg with flat sand around covering the egg from predators). He draweth out there from its water (\"ma-aha\") and its pasture.\"

Een van die woorden is Dahaha die letterlijk is zijn arabisch betekent eivormig.
Het kan best uitgestrekt zijn, maar neemt niks van van zijn figuur als eivormig. ie. rond.

we lezen ook in andere verzen

15:19. En Wij hebben de aarde uitgespreid, er hechte bergen op geplaatst en Wij doen er allerlei noodzakelijke dingen in de juiste maat op groeien.

3. En Hij is het, Die de aarde uitspreidde, er bergen op verhief en rivieren op vormde. En Hij maakte er elke vruchtensoort in twee geslachten op. Hij doet de nacht de dag bedekken. Voorwaar, daarin zijn tekenen voor een volk, dat nadenkt.

Nu gaan we een van de verzen uitleggen.

Surah 79
30. En ook de aarde spreidde hij uit.

31. Daaruit bracht Hij water en weide voort.

32. En Hij maakte de bergen onwrikbaar.

33. Een voorziening voor u en voor uw vee.

-=> 30:
Wal-arda bada dhalika dahaha\"

=-> 31:
Akhraja minha ma-aha wa maraaha\"

-=> 32:
Wal-jibala arsaha\"

-=> 33:
Mata-an lakum wa li an-aamikum\"

Vele vertaling laten tekorten zien, en vele vijanden en murtadien laten verraad zien tegenover de Schepper.

We gaan naar het woordje \"Ma ha\"

De letterlijke betekenis hiervan is \" Haar vader\" ie. water v/d aarde.
De rede hiervan is omdat de aarde eerst enkel water was. Zoals je ook kunt lezen in vers 11:7 . En dat Allah SWT alles uit water heeft voortgebracht wat meerdere malen in de Koran naar voren komt, maar weinig willen de mensen begrijpen.

En wat belangrijk is dat de aarde verschillende stages heeft gehad totdat wat het nu is.

Het betekent uit vers 79:30-33 dat Allah SWT het land en leven op aarde schiep op het moment was dat SWT de aarde \"Daha\"of Dahaha <<-- - - De aarde.

Dus de aarde heeft verschillende stages gehad, verder is het zo dat vele jaren geleden bijv in de tijden van dinosaurussen de aarde een hele andere vorm en eigenschappen had dan vandaag de dag. Zo was de aarde een heel stuk land omringd , maar nu zijn de werelddelen onstaan en is de vorm van het land aanzienlijk veranderd.

Indien je enig vlakke oppervlakte neemt en buigt het achteruit om een bal uit het te vormen, dan zult u gemakkelijk opmerken dat zijn oppervlakte uitgetrokken zal worden wat erop zit zal ook uitgetrokken lijken.

Sutehat komt uit Sataha en betekent uitgestrekt, wat je hierboven las verklaart het Insha Allah.

Madda, Madadnaha etc,

--->
\"Breid de aarde uit\" of \"verspreiding uit de aarde\".

Geen contradictie

Surah 20 Taa haa

53. Hij is het Die u de aarde heeft gegeven tot een wieg en wegen voor u heeft doen ontstaan en Die regen doet neerdalen uit de hemel, waardoor Hij allerlei planten voortbrengt.

Het gedeelte die ik wil uitleggen hier is:

-->

\"Ja-ala lakum Al-ard mahda\".

Wat letterlijk betekent --> Een - platte weg of grond, een oppervlakte dat makkelijk te bewandelen is zoals de snelwegen vandaag de dag, en nogmaals geen contradicties.

Suarh 15: Al Hidr

19. En Wij hebben de aarde uitgespreid, er hechte bergen op geplaatst en Wij doen er allerlei noodzakelijke dingen in de juiste maat op groeien.

==-->

\"En de aarde die Wij hebben uitgespreid\" hier in Arabisch is \"Wa Al-ard maddadnaha\". \"Maddadnaha\" betekent letterlijk \"Wij breidden uit\" of \"Wij spreiden uit\". Het is van de oorspronkelijke woord \"madda\" afgeleid, die betekent \"uit te rekken\" of naar \"uit te breiden\" of \"uit te spreiden\".

Lees dit ook maar eens

Notice how the interpretation of the Noble Quran, Tafsir Al-Jalalein, says: \"That is: 'Basataha' as it was created before heaven without 'Dahoo'. \" It is suggesting that Allah Almighty \"basata\" the earth (flattened it) before He \"dahaha\".

Very Important Note: Notice in Noble Verse 79:30, Allah Almighty says in Arabic \"bada dhalika\", which literally means \"after wards\" or \"after that\" or \"after the event finished\", etc... This clearly and unquestionably means that Allah Almighty \"daha\" the earth last. The \"Dahoo\" of the earth came \"bada dhalika\" (after wards); after the earth \"sutihat\".

Conclusie:

1: De aarde is rond als Daha,, bolvormig ie.. eivormig.

2: De aarde is plat zoals wij die meemaken, wij lopen erop, rijden met onze auto's en slapen er comfortabel op.

Als de laatste dag aanbreekt zal de aande weer verandering ondergaan Insha Allah.

Bekijk onderstaande film hierover:

http://www.harunyahya.com/download/down ... p?id=16303

Nu kijken we naar Haman.

Hieronder lees je dat archeologen de naam Haman op in Egypte hadden gevonden.
Het hele verhaal lees je hieronder.

Pharaoh and Haman:

The following article was sent to me by brother Samer Kadoura; may Allah Almighty always be pleased with him.

From: skadoura@lycos.com (Samer R kadoura)
To: ISLM4EVR1@aol.com
Subj: (No Subject)
Date: 10/24/01 3:54:37 PM Central Daylight Time

Assalam alykum wa rahmat allah:

You can go to http://www.hyahya.org/unwise03.php and search for either the word haman or pharaoh.

The Speculation About the Name \"Haman\"

Those who keep themselves occupied by looking for inconsistencies in the Qur'an refer to a man named \"Haman\" who is mentioned in the Qur'anic verses as one of Pharaoh's men.

In the Torah, the name Haman is not used when the life of the Prophet Moses is quoted. On the other hand, it is mentioned in the Gospel to refer to a helper of the Babylonian king who lived 1,100 years after the Prophet Moses and persecuted the Jews.

Those who claim that the Prophet Muhammad wrote the Qur'an in the light of the Torah and the Gospel also put forth the sophistry that he copied some of the subjects in the Qur'an wrongly.

The ridiculousness of this claim became obvious 200 years ago when the Egyptian hieroglyphs were deciphered and the name \"Haman\" was discovered.

Until then it had not been possible to read any of the writings or tablets written in ancient Egyptian. The ancient Egyptian language and hieroglyphs had been present for many thousands of years. However, with the spread of Christianity and its cultural influences during the second and third centuries AD the ancient Egyptians forgot their religion as well as the language, and the use of hieroglyphs came to a gradual stop. The year 394 AD is the last known time when a hieroglyph was used. Afterwards this language was forgotten, leaving nobody who could read and understand it. Until some 200 years ago.

The ancient Egyptian language was deciphered in 1799 with the discovery of a tablet dated to 196 BC called the \"Rosetta Stone\". The unique nature of this tablet came from the fact that it was written in three different forms of writing; hieroglyphics, demotic (a simplified form of ancient Egyptian hieratic writing) and Greek. The ancient Egyptian dialect was decoded with the help of the Greek version. A Frenchman named Jean-Françoise Champollion completed the deciphering of the whole tablet. In this way, a forgotten language and the history that it contained came back to life. This discovery made it possible to research ancient Egyptian civilization, their beliefs and social life.

It also made it possible to acquire the vital piece of information we are now discussing. The name \"Haman\" was in fact mentioned in old Egyptian tablets. It was mentioned on a monument which now stands in the Hof Museum in Vienna, and in which the closeness of Haman to the Pharaoh was emphasized. (Walter Wreszinski, Ägyptische Inschriften aus dem K.K. Hof Museum in Wien, 1906, J. C. Hinrichs' sche Buchhandlung)

The dictionary \"The People in the New Kingdom\" refers to Haman as \"the head of the quarry workers\". (Hermanne Ranke, Die style=\"mso-spacerun: yes\"> Augustin in Glückstadt, Band I, 1935. Band II, 1952)

This discovery brought to light a truly astonishing fact. Haman was, contrary to what those who opposed the Qur'an claimed, really a man who had lived in Egypt during the Prophet Moses' time and furthermore, just as stated in the Qur'an, he was close to the Pharaoh and dealt with construction of sorts.

As a matter of fact, the Qur'anic verse that conveys how the Pharaoh requested Haman to build a tower is in perfect unison with this archaeological finding:

Pharaoh said, 'Council, I do not know of any other god for you apart from me. Haman, kindle a fire for me over the clay and build me a lofty tower so that perhaps I may be able to climb up to Moses' god! I consider him a blatant liar.' (Surat al-Qasas: 38)

In conclusion, the discovery of the name Haman on ancient Egyptian tablets discredited another claim made by those who strive to find inconsistencies in the Qur'anic verses. Furthermore, the undeniable truth that the Qur'an is revealed by God is once again proven without any doubt as the Qur'an miraculously conveyed historical information that could not have been found and deciphered in the Prophet's time.

http://www.missionislam.com/science/book.htm
Op bovenstaande link kun je nog meer lezen.

Dus uiteindelijk,met wat zoekwerk kan ik alles weerleggen wat je me opgeeft die zogezegd fout is.
Daarom heb ik soms iets van,tja is het allemaal wel de moeite soms,als iemand echt niet meer wil geloven,in hoeverre kan ik hem of haar uit de twijfel brengen.
Snap je?
Ik ontloop zeker geen onbeantwoordbare vragen.

155. En dit is een Boek dat Wij hebben neergezonden, vol van zegeningen. Volgt het daarom en hoedt u, opdat u barmhartigheid mag worden betoond.

13 aug 2006 20:51

Vervolg:

Ik vind het moeilijk om erin te geloven. En ik val niemand aan. Diegenen die angtsig zijn, voelen zich het snelt aangevallen. Diegenen zonder angst, durven de disucssie aan...

13 aug 2006 20:50

Hallo meiden,

ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

@ Lesley: kalm blijven, wat je man betreft. Praat erover met je man. Wat betreft die spelletjes en dergelijke, ik zou hem echt eens wat meer aanpakken, je hoeft hem zeker en vast niet de keuze te laten. Als hij eens thuiskomt, maak de kamer donker, met kaarsjes en zet dat spel al op de grond. Zo kan hij bijna niet anders dan met je mee te spelen. Hij lijkt me helemaal geen kil persoon, kunnen wij ook niet over oordelen. Maar ik zou het toch niet te ver laten komen. Succes meid! Hoe gaat het op je werk?

§ Tunsi, het antwoord op \"Bestaat er een god\", zullen we vandaag ook niet vinden. Noch zullen we op het einde van zo'n discussie hetzelfde denken. Vanaf dat de mens op deze aarde is gekomen tot op de dag van vandaag, maken ze ruzie over geloven. Ik ben niet afvallig, want wat is afvallig. Ik geloof niet in god, maar maakt dat van mij een slecht mens? Ik ken mensen die meer goede daden hebben gedaan, dan de doorsnee moslim, en komen zij dan automatisch in de hel, omdat zij niet 5 keer per dag hun hoofd naar Mekka richten of een hijaab dragen. Ik kan me niet inbeelden, dat er iemand daar boven zit, die zo weinig ruimdenkend is.
Maar goed, ieder zijn keuzes in het leven. Ik respecteer ook die van jullie. En ik probeer niemand over de lijn te trekken. Indien sommigen nu al beginnen te twijfelen met de dingen die ik hier heb neergeschreven, tja dan zou ik mezelf toch ook wel eens wat vragen beginnen te stellen.
Maar dat is nu vaak het grappige aan dit soort debatten. Bmoslima lijkt me sterk in haar schoenen te staan, aangezien ze de discussie wil aangaan. De meesten wimpelen je af, met ik geloof dit en jij dat, zonder het lef te hebben, met elkaar een discussie aan te gaan. Zijn dit dan degenen die niet sterk geloven en bang zijn plots te beginnen wankelen in hun geloof?
Aan mij moet je niets vertellen over de Quraan, 4 jaar \"undercover\" met moslims op school Islam gestudeerd, men diploma behaald als moslimleerkracht en nu studeer ik nog eens Arabistiek. Natuurlijk Tunsi dat als je aan een imaam gaat vragen of er fouten in staan dat hij nee gaat zeggen, maar vraag dit eens aan wetenschapper. Dat is zoals je aan een kind vraagt: Bestaat Sinterklaas, natuurlijk gaat die ja zeggen en is er geen discussie mogelijk.
Daarom vind ik het jammer dat je niet de discussie durft aan te gaan. Ikzelf geloofde altijd in god, was er rotsvast van overtuigd. Tot op een dag een boek vasthield van Yahya \"Het bedrog van de evolutietheorie\". Mijn vader is een overtuigde wetenschapper. Ik vroeg hem om dit boek een te lezen en me te vertellen of het wel klopte. Heel toevallig stond er de week daarna een artikel over dit boek in een wetenschappelijk tijdschrift. Het bedrog van deze schrijver. Dit is een man die zich voordoet als een geleerd wetenschapper, maar van opleiding een architect is. Zijn boeken bevatten veel foto's en kloppen wel ergens, maar hij laat er altijd grote stukken uit, zodat zijn theorie gaat kloppen. Dikke zever zijn boeken dus. Maar iedereen leest ze en hij krijgt veel mensen in de islam ermee. De boeken \"verkrachten\" als het ware de moderne wetenschap. Maar zijn boeken zien er aantrekkelijk uit, zijn op het internet gratis te lezen en worden in elke moskee gratis uitgedeeld. Vandaar dat zoveel mensen zich dus blind lezen op dit soort boeken.
Ikzelf kan niet in god geloven. Hoe verklaar je dat we uit aarde zijn gemaakt. En de vrouw uit een rib? Dat we 27 meter waren, waar zijn de lichamen? Hoe verklaar je DNA? Overdraagbare ziektes? Dat we 99% exact hetzelfde zijn als de aap? Erfelijke ziektes? En zo kan ik nog verder gaan...
Je kan idd in een god geloven, of in iets \"meer\", maar denk je nu echt dat een god het heeft verboden om op hakken te lopen? Dat parfum een grote zonde is? Het praten met een adere man? Je haren te laten tonen? Een hand te geven aan een vreemd persoon? Je op te maken? Dat je geen tv en muziek mag horen of zien? Geen tijdschriften? je kinderen niet met poppen mag laten spelen? Geen foto's aan de muren?
Ik vind het moeilijk om erin te geloven. En ik val niemand aan. Diegenen die angtsig zijn, voelen zich het snelt aangevallen. Diegenen zonder angst, durven de disucssie aan...

Zoen, ann

13 aug 2006 19:09

Hoi,

Eerst en vooral wil ik ff iets zeggen.
Ik vind dat iedereen vrij kiest in zijn geloof.
Maar marocann (en ik wil je niet aanvallen ofzo) ik apprecieer het niet echt dat je Bmoslima zo aanvalt en vragen stelt,het is haar keuze waarom probeer je haar van jouw mening te overtuigen?
Omdat jij afvallig bent geworden van de islam moet je niet anderen proberen te overtuigen over vanalles,zoals fouten,dit dat.
Je stelt je veel vragen zie ik en ik vraag me af of je wel ooit honderd procent met je hart hebt geloofd,want ik snap niet hoe je zo die godsdienst kunt afbreken.
Of deed je het allemaal voor hem?
Je groet Bmoslima met de vredesgroet terwijl je die niet meer hoort te gebruiken.
Ik zou gewoon graag begrijpen hoe het komt dat je hart weer is gesloten.
Ik heb het aan een imam gevraagd en in de Koran staan geen fouten.
Hij zei me dat mensen die weer afdwalen,niet goed geleid waren en niet oprecht geloofd hebben.
Ergens geef ik hem wel gelijk.
Ik zou deze godsdienst nooit meer kunnen negeren,of uit mijn hoofd zetten,laat staan afbreken.
Ik ben niet de perfecte moslima maar mijn hart is bij Allah en Hij zal mij leiden inch'Allah.
Ik werk aan mezelf.
En ik wil hier zeker geen theologisch debat houden.

Voor de rest,

Tashke,ik besef dat het niet makkelijk word,ik zie het niet als een pretje.
Ik stond vandaag voor zijn deur en hij was er niet,hij was in nederland met zijn vrienden.
Dus heb ik het hem nu nog niet kunnen zeggen.
Mijn keuze staat sowieso vast,deze baby blijft.
Ik zou 2 levens verpesten met abortus,dat kindje's leven en het mijne.
Als je alleenstaand bent met 2 kinderen,is idd zwaar,ik denk niet dat ik het zou kunnen.
Maar ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen en ik ben niet zeker als ik er alleen voor ga staan.
Misschien reageert hij heel volwassen he?
Hoe is het verder met jou?
Nog iets gehoord of meegemaakt?

Lesley;
Ik zou niet zo direct panikeren.
Je man is een kil persoon lijkt me.
Misschien bedoelt hij het niet zo kwetsend,maar hij zou wat meer begrip moeten opbrengen.
Kun je niet eens met hem praten,openhartig?
Heeft hij hier familie?
Zoja kun je niet met één van zijn zussen eens praten?
Ik denk dat je zelf,hoe meer je typt,toch ook wel ziet dat jullie een reuzegroot probleem hebben,en beiden gaan jullie eronderdoor op jullie eigen manier.
En wat doet het er toe dat mensen die hier zijn geboren jou vertellen dat het zever is wat ie zegt van die stopweek.
Discriminatie staat islam ook niet toe.
Het is niet omdat hij een marokkaan is dat hij meer moslim is dan ons ofzo?
Het gaat niet om gedachtengang,het gaat om waarden en normen,en hij weet goed genoeg dat hij dit als excuus gebruikt.
Zoniet zou ik graag eens een daliel erover zien.

13 aug 2006 18:39

dag meiden:

Lesley: is je man altijd zo geweest? Als buitenstander heb ik soms het idee dat het vertrouwen tussen jullie wat weg is. Klopt dit? Dit zou ook zijn reactie kunnen verklaren. ik zeg niet dat ze goed is he maar dat je misschien denkt dat je iets opgelopen hebt door hem en dat hij dat nu gewoon luidop zegt. Ik weet uit ervaring dat je hem heel graag kan zien maar toch jaloers kunt worden. waar zit hij elke keer weer? met wie is hij weg? Hoe lang blijft hij weg?... Ook mocht ik niet bellen om te zeggen dat ik hem mistte want dan gingen zijn vrienden lachen en zeggen dat ik hem controleerde. Terwijl ik het net voor het omgekeerde deed.
Wat dat knobbeltje betreft... maak je nog niet teveel zorgen. ik weet dat het moeilijk is maar wacht het oordeel van de dokter af als het er nog staat. Vermoedelijk is het nu het moment niet om het er nog eens met je man over te hebben maar stel dat hij eens iets vraagt zou ik het zeker nog eens ophalen. Hij is er immers ook niet voor jou nu en dat is heel pijnlijk. Hoe lang zijn jullie nu getrouwd? Willen jullie in de tekomst kids?
Hoe zien jullie de toekomst samen?

tunsi, hoe gaat het nu met jou? Heb al vaak aan je gedacht. Ik wil je keuze zeker niet beïnvloeden maar ik ben heel lang alleen geweest met mijn kids. met ups en downs. Pas op he, ik zie ze doodgraag maar ze bepalen een groot deel van mijn leven. Ik ben met ze alleen gevallen toen ik zwanger was van mijn 2e. Mijn oudste was toen 2. Ik heb gestudeerd in de horeca en dacht dat ik het wel zou redden.
Maar wat doe je als je 's avonds en in het weekend moet werken? Als ze ziek zijn?... Ik ben dan ook jaren werkloos geweest. Ik vereenzaamde omdat ik niet makkelijk overal meer mee naar toe kon (babysit kost immers geld) en raakte uiteindelijk in een isolement. Doordat mijn kinderen ook vaak ziek waren, ik niet werkte en hun papa er niet voor betaalde ben ik uiteindelijk in de armoede terecht gekomen.
Na een depressie heb ik mijn leven dan terug in handen genomen. ben terug gaan studeren voor ene job in een andere richting. Was de combinatie studeren en werken. 1 dag per week naar school en ondertussen fulltime werken. Ik ben ook al een heel eind gekomen maar ik heb er heel veel moeten voor opofferen.
Als ik eens een vriend had dan liep het ook vaak stuk bij de kinderen. Het is niet makkelijk eens er kinderen bij betrokken zijn om iets nieuws op te bouwen. Nu moeten ze beiden een beugel dragen, de kleinste heeft een bril,...je werkt voor je kids. Nogmaals ik zie ze doodgraag maar wie zegt als ze 18 jaar zijn dat ze niet naar hun pa gaan?

En dan de discussie over het geloof. Ikzelf geloof niet. Wil daar eerlijk in zijn maar ik denk dat als iemand te fanatiek is in een geloof ... dat niet gezond is. En dit geldt voor ELK geloof. heb er vaak ook over gepraat met mijn vriend die moslim was. Als er hierboven al iets is... hoe komt het dan dat er in de werled zoveel pijn en miserie is. Wat hebben die mensen misdaan? En ik... heb al vanalles meegemaakt in mijn leven. Wat heb ik gedaan? Ben ik zo'n slecht mens? Moet ik zoveel getest worden? Ik ben 2 maal door het oog van de naald gekropen. Had ooit een hersenvliesontsteking en een longembolie. Bij dit laatste had ik al mijn kids. Ik die me altijd inzet om anderen te helpen... waarom??? Dat mensne iets hebben om zich aan op te trekken kan ik volledig volgen maar als je niet meer zelf kan og mag nadenken dat vind ik het toch niet gezond.
Ik word er zowaar stil van.
Liefs, tashke

13 aug 2006 14:22

Ik heb een paar keer gepost op een msn group, ja. Over Belgische moslima's. Weet niet of je die wil zeggen?

Ondertussen ben ik weer razend kwaad op mijn man. Vannacht was ik mezelf \"vanonder\" aan het controleren. Doe ik regelmatig, omdat ik ooit eens een ziekte heb gehad en sindsdien doe ik altijd zelf kleine onderzoekjes bij mezelf. En ineens voelde ik daar een klein hard knobbeltje zitten. Ik ben meteen naar de badkamer gerend en heb het van dichterbij bekeken met een spiegeltje. Het is dus een klein, rood, hard knobbeltje.
Ik stond toen op het punt van te gaan slapen, maar ik wou toch zeker zijn, dus ik ben vlug op onderzoek gegaan op internet. En er is één geslachtsziekte die begint met een hard knobbeltje en dat is syfillis. Of eerder met een zweer. Er stond ook een foto van zo'n zweer bij en dat van mij trekt daar helemaal niet op, het lijkt eerder op een puistje dat je eender waar kan krijgen.
Maar ik was toch genoeg in paniek geschoten. Dus vanmorgen toen ik wakker werd, voelde ik meteen of het er nog zat. Ja, dus. Maar toen ik het met het spiegeltje bekeek zag het er al minder klein uit en voelde het minder hard aan.
Maar ik vroeg toch aan mijn man of hij morgenavond met mij mee naar de dokter zou willen gaan, moest ik het nog steeds hebben. Kreeg ik als antwoord koud en koel \"nee\". Omdat onze huisarts in Duffel zit en hij geen zin heeft om de bus te pakken. Toen ik zei dat het misschien iets ernstig is zei hij \"dat is jouw probleem\". Ondertussen lag hij nog steeds in bed, ik stond echt paniekerig te huilen. Dat hoorde hij wel, dus was zijn intelligente antwoord \"als je zo in paniek bent, moet je je gaan laten onderzoeken\". Maar hij wil niet met mij mee gaan, ook al weet hij dat ik schrik heb om misschien om 21h nog de bus terug naar Mechelen te nemen.
Hij trekt zich echt niks van mij aan. Zelfs niet toen ik vertelde dat als het effectief syfillis is, dat ik daar ernstig ziek van kan worden. Hij sliep gewoon verder.
Dus heb ik naar mijn moeder gebeld en gevraagd wat ik nu moest doen. Zij heeft zich meteen opgeofferd en gezegd dat als ik het morgen nog heb en ik kom morgenavond naar de dokter, dat zij met mij mee terug de bus naar Mechelen zal nemen en gewoon gaat blijven zitten om zo terug mee te rijden naar Duffel. Maar dat wil ik ook niet, zij is ook maar een klein vrouwtje zoals mij, dan zou ik niet gerust zijn. Dus heb ik geen keuze en moet ik weer mensen gaan lastigvallen, zoals mijn neef of mijn broer, om te vragen of zij mij vlug naar Mechelen kunnen doen.
Mijn man is wel bereid om mij aan de bushalte in Mechelen te komen opwachten, maar te lui om mee naar Duffel te gaan.
En als ik iets heb, heeft hij het ook. Maar dat lijkt hij niet te beseffen. Ik moet mij laten onderzoeken, maar hij niet.
Hij kan soms zo koud en koel zijn. Mijn gezondheid is voor hem totaal niet belangrijk.
Nu zit hij zelfs te zeggen dat hij me niet trouw is geweest en dat ik daardoor iets heb opgelopen. Ik haat hem zo voor het moment. Waarom zegt hij zulke dingen? Hij wil me nog dieper duwen dan ik al zit.

Asalaamoe alaikoum / Aan nachtraafje Leslie

13 aug 2006 00:33

Wat leuk dat ik niet de enige ben die nog zo laat wakker is...

Wat sneu voor je dat je man zo doet.
Ik denk niet dat je het moet zoeken dat hij zo is opgevoed hoor. Hij wil het gewoon zelf niet om één of andere rede of heeft gn zin in seks en gebruikt dat als excuus.

En dan zo'n reactie van of we hier geboren zijn, en trouwens off the record, ik ben NIET hier geboren. hehe

Als je wil mag je mij toevoegen op msn. Kan het zijn dat je eind 2005 eens een bericht had gepost op een MSN-group?

Groetjes, ma3a salama

Asalaamoe alaikoum / Antwoord 1

13 aug 2006 00:26

Ik heb gezocht en rondgevraagd en ik kan u al 1 antwoord geven insh'Allah.

Here we go (het is n hele boterham):
Arabisch, de taal waarin de Koran is geopenbaard, is een zeer rijke en ontwikkelde taal. De uitdrukkingsvormen zijn zeer talrijk en woorden hebben vele variaties. Om deze reden kunnen sommige arabische woorden niet vertaald worden in sommige andere talen in één enkel woord. Bv. het werkwoord \"Ghashiya\" betekent \"vrees met ontzag\" (andere woorden worden gebruikt voor andere soorten angst). Of het woord \"Qaari'ah\" wordt gebruikt als verwijzing naar \"een tegenspoed, dat wat indruk maakt\", dat is de Dag der Opstanding.
Eén van die werkwoorden is ook \"Takwier\". In het NL betekent dit \"het één dood het ander laten overlappen, opgevouwen als een weggelegd kledingstuk.\" Bv., in een Arabisch woordenboek wordt dit woord gebruikt voor de handeling v/h wikkelen v/h één om het ander, op de manier waarop een tulband gedragen wordt. Laten we nu eens kijken naar en vers waarin het werkwoord \"Takwier\" wordt gebruikt: \"Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken...\" Soerat Az-Zoemar 39, aayah 5
De informatie in dit vers over de dag en de nacht die elkaar bedekken, bevat nauwkeurige informatie over de vorm van de aarde. Dit betekent dat in de Koran aanwijzigingen staan van de rondheid van de aarde.
Echter, het begrip v/d astronomie in die tijd zag de wereld heel anders. Men dacht toen dat de wereld een plat vlak was en alle wetenschappelijke berekeningen waren gebaseerd op dit idee. Aangezien de Koran het Woord van Allah subhana wa ta'ala is, zijn de meest correcte woorden hierin gebruikt daar waar het universum beschreven wordt.

Volgens de mensen van kennis (geleerden) is de aarde rond, want voorzeker Ibn Hazm en een groep andere geleerden vermeldden dat er een consensus (unanieme overeenstemming, Idjmaa') onder de mensen van kennis bestaat, dat het rond is.
Dit betekent dat het geheel aan elkaar verbonden is wat de vorm van de hele planeet als een bal maakt. Echter Allah subhana wa ta'ala heeft de oppervlakte voor ons uitgespreid en Hij heeft er vaststaande bergen op geplaatst, en er de dieren en zeeën geplaatst als een genade voor ons. Om deze rede zei Allah subhana wa ta'la:
\"En (kijken zij niet) naar de aarde, hij zij Sutihat (uitgespreid) werd\" [88:20]
Daarom is het (de Aarde) voor ons uitgespreid met betrekking tot zijn oppervlakte, zodat mensen erop kunnen leven en zodat mensen er confortabel op kunnen zijn. Het feit dat het rond is voorkomt niet dat haar oppervlakte plat gemaakt is. Dit omdat iets rond is en heel groot, als het plat gemaakt is (haar oppervlakte), dan wordt haar oppervlakte zeer uitgestrekt of breed (i.e. heeft een platte vertoning).

To B continued insh'Allah. :wink:

Groetjes, Ma3a salama

13 aug 2006 00:19

Hey Tunsi, op dat smsje heeft hij pas geantwoord toen hij is thuisgekomen. Hij zei dat ik me vanalles inbeeldde.
Hij ziet het helemaal niet zo, dat de passie verdwenen is en dergelijke. Hij vindt het normaal dat hij mij niet meer continu in zijn armen neemt, zeker nu dat hij werkt en meestal heel moe thuiskomt.

Marocann, ik heb jouw raad opgevolgd en heb hem vandaag zelf een beetje uitgedaagd. Ben op zijn schoot gaan zitten en ben een beetje beginnen heen en weer te bewegen. En het heeft toch geholpen, want hij sleurde me meteen mee naar de slaapkamer. Dus daar was ik al blij om, dat hij niet gewoon zei \"je moet niet denken dat ik nu met je ga vrijen\"
Maar na het vrijen zei ik hem dat ik hem graag zie en kreeg ik als antwoord \"mmm\". Hij zegt nooit terug \"ik u ook\".
Daarnet was er een programma op 5tv, sex tips for girls. Dat zenden ze elke zaterdag uit en ik kijk daar altijd naar om inspiratie op te doen. Terwijl ik zat te kijken, zat mijn man te surfen op internet. Toen ik hem zei dat hij normaal gezien samen met mij naar dat programma zou moeten kijken, zodat hij ook nieuwe dingen bij mij zou kunnen doen zei hij doodgewoon dat hem dat niet interesseerde.
Achteraf zei ik dat zulke programma's leuk zijn, omdat je daar nieuwe dingen uit leert kreeg ik als antwoord \"nieuwe dingen vind je in de winkel\". Zo belachelijk.
Ik ben echt de enige die nieuwe dingen wil uitproberen. Zo heb ik boeken gekocht om het seksleven te verbeteren, heb ik een spel van de kamasutra gekocht, kijk ik naar van die programmatjes.
Die boeken staan in de boekenkast en ik ben de enige die daar af en toe in kijkt. Dat spel staat nog steeds onaangeraakt in de doos. Ik weet zelfs niet waar ik het zou moeten vinden. En als ik naar zulke programma's kijk, denkt hij dat ik dat doe om achteraf te masturberen. Hij heeft echt van die superrare gedachten. Ik weet niet waar hij die vandaan haalt. Soms zijn ze gewoon lachwekkend.

Ik heb hem ook aangesproken over het feit dat een man wel mag vrijen met zijn vrouw tijdens de stopweek, zolang het bloed niet zichtbaar is. Toen beweerde hij ineens dat hij nooit heeft gezegd dat een man niet mag vrijen met zijn vrouw als ze met de pil gestopt is. Hij vroeg dan \"die personen die je dat hebben gezegd, dat je dan wel mag vrijen, zijn die hier in België geboren?\" Ik zei ja en dan antwoordde hij \"voila, daar ligt het aan, die denken net zoals jij\".
Maar ik heb nog steeds geen antwoord waarom hij niet met mij wil vrijen, de eerste dagen tijdens mijn stopweek. Dat lijkt wel psychologisch ofzo. Ofwel is hij zo opgevoed, dat de vrouw dan meteen onrein is? Ik weet het echt niet.

12 aug 2006 23:11

Ow ik zie nu pas dat je de fouten al hebt geplaatst,ik zal me er morgen mee bezig houden.
Slaapwel!

12 aug 2006 22:54

Hoi !!

Ik heb vandaag eigenlijk geen tijd gehad om er over na te denken,maar morgen ga ik naar hem gaan zonder het te melden,zo kan hij me niet afschepen.
Verder,Lesley meid,hij is slecht bezig he.
Ik vind het erg dat mensen op een punt komen waarin ze geen lichamelijk contact meer nodig hebben.
Wat antwoordde hij op je smsje?
Ik denk dat je gelijk hebt ivm verdwenen passie.
Dat je moet smeken is echt erg.
Ik zou het proberen uitspitten wat er aan de hand is,het kan zijn dat je er misschien best eens over praat of het kan zijn dat er een reden is (in het ergste geval een ander).
Zoek het uit want zo is het niet te doen voor jou.
Elke avond hopen dat hij je nog eens liefdevol aanraakt...
Verder marocann,om terug te komen op ons gesprekje.
Ik ben niet van plan om op de vragen in te gaan,ik ben bang om iets verkeerd te zeggen en daar ben ik geen 3aaliem voor,ik ben slechts een klein studentje die afhankelijk is van Allah en diegene die oproepen naar de Al7aQ.
Maar ik zal proberen om bepaalde dingen duidelijk te maken,want ik zie dat je dingen door elkaar haalt die niet kloppen en alleen maar meer in de knoop komt.
Dit leven is idd een test. En de uitslag van die test is idd bekend bij Allah. Waarom wij worden getest?
Om te kijken of we Allah gehoorzaam zullen zijn of Hem de rug zullen toekeren en Hem niet dankbaar zullen zijn voor de ontelbare gunsten die we van Hem hebben gehad.
Diegene die door Allah geleid is,er is niemand die hem kan misleiden.
En diegene die afdwaald,er is niemand die hem kan leiden, behalve Allah. En wie niet in de AlQadr gelooft, is geen Moslim, want AlQadr is een zuil van imaan.
De Quraan is de laatst geopenbaarde boek van Allah.
In de Quraan staat wat er met de vorige volkeren was gebeurd, de Quraan was dus een duidelijke boek.
Moge Allah jou vergeven! In de Quraan staan GEEN fouten.
Allah maakt geen fouten, sterker nog, Hij is De Schepper en is perfect. Over welke fouten heb je het? Miss verwar je je met de nieuwe testament ofzo.
Hoeveel profeten heeft Allah gestuurd om de mensheid te waarschuwen? Hoeveel mensen gaven gehoor?
Zolang men in dit duistere wereld wil leven en hun hawaa wil volgen, prima,dit wereldse leven mag je van mij hebben.
Maar zoals ik al zei:een onwetend persoon zal zolang hij leeft in twijfel verkeren, en op het moment dat hij op zoek gaat naar de waarheid, zal Allah licht in zijn hart brengen.
Maak jezelf niet gek met die waarom vragen want dan leidt je jezelf alleen meer de duister in, totdat je dood gaat en het te laat is. Stel jezelf de vraag waarom je de waarheid niet wilt accepteren zoals die is.
Ik zei je al dat ik het jammer vind dat je van de islam afvallig bent geworden en ikhoop echt dat het niet te maken heeft met je man.
En ik vind het enigsinds vreemd vooral met dat je ook veel kennis bezit,zelfs islamdocent bent.
Mag ik vragen hoe het is gekomen?
Waardoor of wanneer begon je te twijfelen?

Mijn hoofd staat nu ff op ontploffen,ik kan niet veel meer typen,verder meisjes ik hoop dat jullie het goed stellen,tashke,Ann en Lesley,hang in there (en Lesley,je hoeft je niet te verontschuldigen dat je \"zaagt\", dit is alles wat ik heb om m'n hart uit te storten,en jij ook en we zijn er om naar elkaar te luisteren.) En moslimaB,welkom hier en bedankt voor je reactie.
Ik vind het heel mooi dat je zegt dat je blij bent dat je moeder je dit leven gegeven heeft en niet voor abortus heeft gekozen.
Veel adoptiekinderen zijn kwaad op hun echte ouders maar situatie's zijn soms moeilijk en ik heb heel veel respect voor mensen die hun kinderen toch het leven schenken en daarna de beste weg voor ze kiezen,want adoptie moet een hartverscheurende keuze zijn.

xxx

12 aug 2006 12:55

Hallo Bmoslima,
ik ben erg blij voor je dat je zo standvastig bent in je geloof.
Maar hoe reageer jij dan op de aanslagen en oorlogen tussen moslims dagelijks? Hebben die dan volgens jou niets met de islam te maken?
En hoe ga je om met de vele fouten die in de quraan staan? Moslims hoor je van de daken schreeuwen dat hun boek foutloos is, maar jammer genoeg is dat niet waar. De Koran bevat evenveel fouten, mss zelfs meer, dan de Bijbel en de andere boeken.
Hoe ga je om met quranverzen als deze, waarvan bewezen is dat ze fout zijn...
Laat de mens derhalve overwegen waaruit hij geschapen werd. Hij werd uit een stromende vloeistof geschapen, Welke voortkomt van tussen de ruggegraat en de ribben. (Koran 86; 5-7) (Iedereen weet dat dit een denksel is van de oude grieken. De profeet heeft deze gedachte gewoon over genomen bij een verhaal dat hij gehoord heeft tijdens een handelsmissie met dit volk.)
Of dat er in de quraan staat dat de aarde plat is: 19. En Allah heeft de aarde voor u uitgespreid, 20. En naar de aarde, hoe zij uitgespreid werd?. Allah noemt de aarde in verscheidene hoofdstukken de aarde met de volgende woorden: Madda, Madadnaha, Firasha, Mahdan, Farashnaha, Bisata, Mihada, Dahaha, Tahaha and Sutehat. Zij betekenen allemaal het woordje 'plat' in het Arabisch. Sommige moslims kiezen klakkeloos voor de islam, omdat de sociale druk in hun familie hen niets anders toelaat. Geen dwang in de islam zeggen ze dan... Anderen hebben wel de mogelijkheid om deze dien (religie) te bestuderen, maar sluiten hun ogen, omdat dit boek vol regels hen net een goede routine heeft gegeven in hun leven. Daarom sluiten zij hun ogen voor de vele fouten in dit boek. Zo was er zelfs een Sheikh; Abdul Aziz Bin Baz; hij was zo overtuigd dat het boek van allah afkomstig is, hij wou niets weten over de fouten die erin stonden. Verschillende ex-moslims zijn met hem komen praten, hebben hem op de fouten gewezen. En dit is wat er toen gebeurde: in 1982 liet hij een fatwa (een doodvonnis) uitspreken over iedereen die durfde te beweren dat de aarde rond is. Iedereen moest de bewering in de quran volgen en zeggen dat de aarde dus plats is. Tegen alle bewereingen in van wetenschappers en astronauten, zegt 93% in islamitsiche landen dat de aarde dus wel degelijk plat is. Gewoon de ogen sluiten dus voor fouten om toch maar geen enkele bidah (vernieuwing) binnen te laten in hun geloof.
Staat er nog een fout in de quraan... Aaron en Meriam (moeder van jezus) zijn zus en broer. Maar de quraan zegt daarvoor al dat Aaron 1300 jaar voor haar leefde en geen broers noch zussen had. Even een fout die ze niet hadden opgemerkt...
Pharaoh said: \"O Haman! Build me a lofty palace, that I may attain the ways and means- The ways and means of (reaching) the heavens, and that I may mount up to the god of Moses: But as far as I am concerned, I think (Moses) is a liar!\" [Qur'an 40:36-37] (Wie Egyptische verhalen kent, weet dat deze twee personen maar liefst 1100 jaar uit elkaar leefden. Deze converstaie kon dus niet hebben plaatsgevonden.)
En zo kan ik nog een hele tijd verder gaan... Ik wil hier op niemand zijn tenen trappen en respecteer ieder zijn geloof. Maar ik denk dat als westerse vrouw dat je wel degelijk de mogelijkheid hebt om je nog meer te verdiepen in dit geloof. Indien je er zeker van bent dat er andere verklaringen zijn voor deze fouten, dan moet je er 100% voor gaan. Maar zoals we al zeiden een meisje van 20 kan onmogelijk kiezen wat ze met de rest van haar leven wil doen. Denk er nog maar eens heel goed overna, of je wel al die opofferingen wil maken, voor iets dat er mss helemaal niet is... En zoals je moeder zei, geloof komt van binnen. Je hoeft je niet in een vakje te laten steken, om een goed persoon te zijn... Denk er nog eens heel goed overna, en in tegenstelling tot vele andere moslims, hoop ik dat jij wel durft verder te lezen naar beneden in dit bericht... IQRA!
Zoen, ann

Asalaamoe alaikoum wr wb / Antwoordjes

12 aug 2006 07:13

Ik zal eens komen antwoorden op jullie vraagjes insh'Allah.

Voor Ann & Tashke: Mijn naam is Stephanie. Ik ben inderdaad nog jong. Maar dat wil niks zeggen hoor. Ik ben bijna 3jaar geleden moslima geworden alhamdoelillah. Toen had ik mijn Shahada afgelegd bij mijn beste vriendin thuis. Sinds enkele maanden heb ik het ook officieel bij een imam gedaan, zodat ik dan een papier krijg waar opstaat dat ik moslima ben. Nu heb ik dat nog niet nodig, maar als ik op oemrah of hadj ga wel insh'Allah.
Ik heb me er zelf in verdiept, en ben zo dat dat besluit gekomen. Niemand heeft me hierin gepusht of dergelijke. Mijn hele familie is niet-moslim en katholiek. Ze aanvaarden het niet echt. Er zijn momenten dat ze iets logisch vinden en momenten dat ze het allemaal maar niks vinden. Maar ik heb sabr (geduld) en ruzie maken lost toch niks op. Daarvoor zie ik mijn mama en papa té graag.
Om die rede draag ik ook nog geen hijaab. Ze zouden dat niet kunnen aanvaarden. Ik weet dat je je ouders moet gehoorzamen, maar als ze je beletten om de wil van Allah swt te volgen, dan moet je ze niet volgen daarin. Maar het is nu nog te moeilijk om het gewoon te gaan dragen. Als ik echt ver ga, waar ik zeker van ben dat er geen familie woont ofzo (zoals NL), dan neem ik wel een hoofddoek mee.
Mijn mama zegt ook dat je je geloof niet zo moet uitdragen. Dat geloof vanbinnen zit. Ze is ook tegen de Ramadan. Maarja, ieder zijn eigen mening en ik respecteer haar mening ook. Ik zie en voel het gewoon anders aan.

Wat mijn vriend betreft, zijn ouders wonen niet in Marokko, ze wonen hier. Maar nu zijn ze op vakantie naar daar. We zijn in november 4jaar samen. We hebben elkaar leren kennen toen we beide de weg kwijt waren. Roken, smoren, drinken, het was allemaal dagelijkse kost...
Maar met de tijd zijn we veranderd alhamdoelillah. De ene neemt de andere mee en zo zijn we ermee gestopt alhmdl. Een hele ommekeer...

We hebben gepraat over hoe we de toekomst zien. Ik wil heel graag trouwen (om onze relatie halal te maken), verderstuderen - TEW en werken insh'Allah. Hij heeft daar geen problemen mee. Hij weet wat ik wil. Verder baseren we ons op de Koran en de Soennah van de Profeet (vzmh). Alles is voorgeschreven, volgen is de boodschap.

Aan Leslie wou ik zeggen dat die zaken die je man zei ivm anale seks en die bloedingen niet kloppen. Maar daar is al op geantwoord.

En aan Tunsi, ik heb een andere mening ivm je (denk ik) zwangerschap. Ik persoonlijk zou nooit abortus als optie nemen. Ik zeg dat als moslima, maar ook als geadopteerd meisje. Ik zou er niet mogen aan denken dat mijn biologische moeder mij zou hebben geaborteerd. Ik ben heel blij met het leven dat ik nu leid alhamdoelillah. Dit is een keuze die je je hele leven zal blijven beïnvloeden. We leven hier in België. Er zijn genoeg diensten om jou te helpen. En je zegt dat je moeder je wel zal bijstaan.
Als je wil kan ik je in contact brengen met een alleenstaande zuster. Zij is zwanger geworden voor haar huwelijk, getrouwd met die jongen en nu in scheiding verwikkeld.
Ik geloof niet dat geen enkele man met je zou trouwen als je je kind houd en niet trouwt met de vader. Je zal wel een geschikte moslim vinden om te huwen insh'Allah. Allahoe alim.
Als je je meer bezighoud met je Dien, dan zal je standvastiger worden in je geloof insh'Allah en zal je je ook beter voelen.

Heel veel liefs,
Ma3a salama

Asalaamoe alaikoum wr wb / Antwoordjes

12 aug 2006 07:13

Ik zal eens komen antwoorden op jullie vraagjes insh'Allah.

Voor Ann & Tashke: Mijn naam is Stephanie. Ik ben inderdaad nog jong. Maar dat wil niks zeggen hoor. Ik ben bijna 3jaar geleden moslima geworden alhamdoelillah. Toen had ik mijn Shahada afgelegd bij mijn beste vriendin thuis. Sinds enkele maanden heb ik het ook officieel bij een imam gedaan, zodat ik dan een papier krijg waar opstaat dat ik moslima ben. Nu heb ik dat nog niet nodig, maar als ik op oemrah of hadj ga wel insh'Allah.
Ik heb me er zelf in verdiept, en ben zo dat dat besluit gekomen. Niemand heeft me hierin gepusht of dergelijke. Mijn hele familie is niet-moslim en katholiek. Ze aanvaarden het niet echt. Er zijn momenten dat ze iets logisch vinden en momenten dat ze het allemaal maar niks vinden. Maar ik heb sabr (geduld) en ruzie maken lost toch niks op. Daarvoor zie ik mijn mama en papa té graag.
Om die rede draag ik ook nog geen hijaab. Ze zouden dat niet kunnen aanvaarden. Ik weet dat je je ouders moet gehoorzamen, maar als ze je beletten om de wil van Allah swt te volgen, dan moet je ze niet volgen daarin. Maar het is nu nog te moeilijk om het gewoon te gaan dragen. Als ik echt ver ga, waar ik zeker van ben dat er geen familie woont ofzo (zoals NL), dan neem ik wel een hoofddoek mee.
Mijn mama zegt ook dat je je geloof niet zo moet uitdragen. Dat geloof vanbinnen zit. Ze is ook tegen de Ramadan. Maarja, ieder zijn eigen mening en ik respecteer haar mening ook. Ik zie en voel het gewoon anders aan.

Wat mijn vriend betreft, zijn ouders wonen niet in Marokko, ze wonen hier. Maar nu zijn ze op vakantie naar daar. We zijn in november 4jaar samen. We hebben elkaar leren kennen toen we beide de weg kwijt waren. Roken, smoren, drinken, het was allemaal dagelijkse kost...
Maar met de tijd zijn we veranderd alhamdoelillah. De ene neemt de andere mee en zo zijn we ermee gestopt alhmdl. Een hele ommekeer...

We hebben gepraat over hoe we de toekomst zien. Ik wil heel graag trouwen (om onze relatie halal te maken), verderstuderen - TEW en werken insh'Allah. Hij heeft daar geen problemen mee. Hij weet wat ik wil. Verder baseren we ons op de Koran en de Soennah van de Profeet (vzmh). Alles is voorgeschreven, volgen is de boodschap.

Aan Leslie wou ik zeggen dat die zaken die je man zei ivm anale seks en die bloedingen niet kloppen. Maar daar is al op geantwoord.

En aan Tunsi, ik heb een andere mening ivm je (denk ik) zwangerschap. Ik persoonlijk zou nooit abortus als optie nemen. Ik zeg dat als moslima, maar ook als geadopteerd meisje. Ik zou er niet mogen aan denken dat mijn biologische moeder mij zou hebben geaborteerd. Ik ben heel blij met het leven dat ik nu leid alhamdoelillah. Dit is een keuze die je je hele leven zal blijven beïnvloeden. We leven hier in België. Er zijn genoeg diensten om jou te helpen. En je zegt dat je moeder je wel zal bijstaan.
Als je wil kan ik je in contact brengen met een alleenstaande zuster. Zij is zwanger geworden voor haar huwelijk, getrouwd met die jongen en nu in scheiding verwikkeld.
Ik geloof niet dat geen enkele man met je zou trouwen als je je kind houd en niet trouwt met de vader. Je zal wel een geschikte moslim vinden om te huwen insh'Allah. Allahoe alim.
Als je je meer bezighoud met je Dien, dan zal je standvastiger worden in je geloof insh'Allah en zal je je ook beter voelen.

Heel veel liefs,
Ma3a salama
Plaats een reactie