Beste Flairfan,

Het Flairforum is gesloten. Je kan alle discussies nog lezen, maar je kan er niet meer op reageren of zelf iets posten. We hebben dit besloten omdat er te veel misbruik gemaakt werd van ons forum. Niet fijn voor alle eerlijke bezoekers onder jullie, maar wel noodzakelijk. Onze excuses voor dit ongemak. Je kan nog altijd met ons meepraten via Facebook en Twitter.

Vriendelijke groeten van het Flairteam

Onzelfzeker...

Zie je het even niet zitten? Is de uitgang even zoek? Lucht hier je hart!
Of ben je net supervrolijk? Wat is jouw happy-tip?

Re: Onzelfzeker...

Berichtdoor TheLword » 20 nov 2010 02:57

Hoi,

bij de vdab kan je een assertiviteitscurcus die je kan volgen daarvoor.
Ik ben aant overwegen om die ook te gaan volgen!

Groetjes
TheLword

Onzelfzeker...

Berichtdoor libra_libra » 04 nov 2010 17:27

Hallo iedereen,

Een heel verhaal maar hopelijk heeft iemand van jullie toch wat tips om me te helpen.
Ik zou even graag mijn hart luchten. Ik ben door de scheiding van mijn ouders enkele jaren geleden heel onzeker geworden. En dit wordt steeds erger... Ik heb niet altijd een even leuke jeugd gehad en tijdens de scheiding heb ik enorm afgezien. Met momenten zag ik het echt niet meer zitten, ik heb echt diep gezeten maar gelukkig is het de laatste jaren gebeterd.

Nu wordt mijn relatie daar natuurlijk ook niet beter van. Ik heb een geweldig lieve vriend en we zijn al meer dan 4 jaar samen. Ik zie hem nog altijd dood graag maar toch soms lijdt onze relatie er natuurlijk wel onder. Doordat ik zo onzeker ben, ben ik ook dikwijls jaloers op mijn vriend. Jaloers omdat zijn ouders nog wel bij elkaar zijn, jaloers omdat hij zo zelfzeker is, jaloers omdat hij een geweldige job heeft, jaloers omdat hij toffe collega's heeft, jaloers omdat hij goed is in van alles en nog wat, jaloers omdat ... Ik wordt er zelf gek van!

En dan komt er nog eens bij dat hij ook een (vrouwelijke) collega heeft waar hij heel goed mee kan opschieten. Hij gaat hier min 2 keer in de maand iets mee eten 's middags en elke vrijdag iets mee drinken, stuurt regelmatig sms'jes... Ik heb hier nooit problemen mee gehad maar de laatste tijd ben ik ook hiervoor jaloers. Ik weet dat het niets meer betekent dan gewoon vrienden zijn, daar ben ik vast van overtuigd. Maar doordat ik zo onzeker ben begint er natuurlijk weer van alle dingen door mijn hoofd te spoken: ze ziet er 10 keer beter uit dan ik, ze is veel toffer, ze .... .

Herkent iemand dit of heeft iemand tips om zelfzekerder te worden of minder jaloers te zijn want ik wil dringend verandering in brengen. Anders gaat mijn relatie op lange termijn niet blijven duren vrees ik en dat is wel het laatste wat ik wil.

Bedankt!
libra_libra

Keer terug naar Hoe voel jij je?