Laat dit jullie vooral niet tegen houden om via PB verder te communiceren
Monica L. schreef:Er bestaat niet zoiets als een 'monogamie-gen' hoor. Uiteraard is ons gedrag voor een groot deel bepaald door opvoeding & cultuur. Daarnaast worden ook nog eens geregeerd door hormonen, instincten en andere onbewuste drijfveren.
Doen alsof de wereld langzaam maar zeker in de richting evolueert van polyamorie is redelijk simpel gesteld.
Elke cultuur heeft op één of andere manier geprobeerd om het seksuele leven van vrouwen (in de eerste plaats) én mannen op de één of andere manier te reguleren. Dat gebeurde door culturele normen, godsdienstige normen,
De achterliggende reden is vrij simpel: onbewust heeft de mens begrepen dat het ongebreideld paargedrag (laat ik het zo even noemen) een destabiliserende factor is in de maatschappij, en dit zowel op micro als op macro niveau.
Kersenbloesem schreef:Nu, misschien ben jij wel één van die enkelingen waarover die psychotherapeute het had.
Zelf zou ik bij een steengoede relatie nooit iets met een ander willen beginnen. Mijn hoofd zou er zelfs niet naar staan, want dan denk ik zelfs niet aan iemand anders.
Monica L. schreef:De meeste mensen proberen hun buitenechtelijke escapades verborgen te houden omdat ze van twee walletjes willen eten. Ze willen én een veilige haven thuis én ze willen de spanning van het verborgene, het geheime, het nieuwe.
Kersenbloesem schreef:Carolien Roodvoets, psychotherapeute en auteur van o.a. ‘De duivelsdriehoek’, een boek over vreemdgaan, kan deze trend bevestigen: “Vrouwen gaan inderdaad veel vaker vreemd dan vroeger. Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat hun sociale netwerk veel groter is dan vroeger. Ze zijn actief op de arbeidsmarkt, gaan vaker op vakantie, gaan meer uit en zijn lid van allerlei verenigingen. Er is gewoon meer gelegenheid om vreemd te gaan.”
Is dat zo, vroegen we aan Carolien Roodvoets, kan vreemdgaan een huwelijk redden? “Integendeel. Een affaire legt doorgaans een bom onder het huwelijk.
Monica schreef:Bovendien lijkt het tegenwoordig bijna heiligschennis om ervoor uit te komen dat je graag een monogame relatie wil.
Keer terug naar Geheime relatie
Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast