Beste Flairfan,

Het Flairforum is gesloten. Je kan alle discussies nog lezen, maar je kan er niet meer op reageren of zelf iets posten. We hebben dit besloten omdat er te veel misbruik gemaakt werd van ons forum. Niet fijn voor alle eerlijke bezoekers onder jullie, maar wel noodzakelijk. Onze excuses voor dit ongemak. Je kan nog altijd met ons meepraten via Facebook en Twitter.

Vriendelijke groeten van het Flairteam

Urinestoma (wie heeft of kent dit)

Praat met andere lezeressen over jouw body-kwestie.

Urinestoma (wie heeft of kent dit)

Berichtdoor Nikbra » 25 feb 2010 01:05

Hallo,

Ik heb in januari 2010 een operatie ondergaan en daarbij is een urinestoma geplaatst. Een zware operatie waar ik momenteel nog van revalideer, dit zou tot 6 maanden kunnen duren. Eindelijk ben ik verlost van pampers dragen na meer dan 2 jaar. Heb alle stappen doorlopen van medicatie, oefeningen en andere operatie tot een urinaire prothese toe die in oktober 2009 was geplaatst. Maar dit laatste is spijtig genoeg mislukt en dat voor die prijs (€ 4997,00 voor de prothese). Die is er in januari terug uitgegaan.
Mijn vraag is nu, zijn er lezers onder jullie die dit ook hebben ondergaan en hoe gaan ze er nu mee om. Wat kan en wat niet. Zwemmen, sporten welke kleding is het best. Ook op sexueel gebied, want als je aan de professor in ziekenhuis vragen stelt krijg je niet veel antwoord.
Zelfhulpgroepen zijn er wel, maar meestal zijn het mannen en sorry er is wel een verschil tusse mannen en vrouwen denk ik.
Ik hoop nu in contact te komen met mensen die me op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes, Nikbra
Nikbra

Keer terug naar Jij & je body