Hallo,
Ik ben een vrouw van 34 jaar en heb een aantal slechte tanden die normaal gezien moeten getrokken worden. Een bezoek aan de tandarts blijf ik uitstellen want zie het niet zitten om voor de helft tandloos te moeten rondlopen!
De prijs voor implantanten of nieuwe kronen durf ik al niet te vragen want ik weet dat ik me dit financieel niet kan permiteren. Een kunstgebit brengt (wanneer ik dit nalees op andere forums) veel nadelen met zich mee.
Sparen zit er als alleenstaande mama niet echt in. Toch zeker niet voor nieuwe tanden.
Het maakt mij radeloos. Ik weet dat wanneer ik niks doe mijn gebit blijft verslechteren maar een bezoek aan de tandarts kost veel geld en zal dan toch moeten concluderen dat ik verdere behandelingen niet kan betalen.
Het maakt me soms echt boos. Bij rampen mag men initiatieven nemen om geld in te zamelen voor goede doelen. Ik werk, betaal belastingen, zorgverzekering, doe mijn plichten als voorbeeldige belg...
Moest ik op de parking van grootwarenhuizen auto's gaan kuisen voor mijn tanden te laten sponsoren, zou ik waarschijnlijk binnen het half uur the cops op mijn dak hebben.
Het lijkt wel of ik maar 2 keuzes krijg: ofwel een pijnlijke mond om niet aan te zien of mij een lening aan te gaan die zo duur is alsof ik een nieuwe wagen zou kopen...
Dit is toch niet normaal? Leve België!