Naar de Flair website

ingegroeide teennagel

Praat met andere lezeressen over jouw body-kwestie.

Re: ingegroeide teennagel

Berichtdoor Aleera » 30 maart 2010 14:34

Ik ben nu uiteindelijk terechtgekomen op de dienst heelkunde van een ziekenhuis.
Donderdag heb ik een afspraak. Ik zie wel wat er dan gebeurt zeker..
Aleera

Berichtdoor suppressa » 14 maart 2010 22:05

Mijn man heeft ook een ingegroeide teennagel gehad. De huisarts heeft toen gewoon een derde van zijn teennagel weggeknipt (verticaal) onder lokale verdoving. Zijn teennagel was dus gewoon 1/3 smaller aan de basis.
2 dagen je voet veel laten rusten en dan geneest alles snel.

Preventieve tip:
Als je voelt dat er een plaats is waar je 'wrevel' voelt en een ontsteking gaat opkomen, kan je met een gewone plakker onder je teen onderdoor, het vlees van de nagel scheiden door het dus zo 'open te trekken' waardoor er geen wrijving meer is, en er dus geen ontsteking meer komt.
Je plakt de kleefkant net niet op je nagel en trekt de plakker aan. Vastkleven en klaar!
Sandpaper kisses, a cuddle and a purr,...
I've got an alarmclock that's covered in fur.
suppressa

Berichtdoor 1nickname1 » 13 maart 2010 23:42

Ga eens langs bij een gegradueerde podoloog.Een ingegroeide nagel kan soms verholpen worden met een bs spang of ring van ross fraser of andere beugeltechniek.
Zij/hij kan je vertellen of het probleem bij een te groot nagelwortel ligt( dan moet de chirug een stukje van de nagelwortel verwijderen) Komt het door de vorm van de nagel, dan kan je beholpen worden met een beugeltechniek.

"De behandeling bij de huisarts had geen effect. Het probleem kwam meteen weer terug."
Als het even verholpen was met een stukje nagel te verwijderen,dan is de kans groot dat je met een beugeltechniek geholpen kunt worden

Op volgende link kan je kijken waar de dichtsbijgelegen podoloog is.
Of vraag het bij je ziekenkast.
http://www.podologieweb.be/

ondertussen je nagelwallen zuiveren met H2O2 3% of 10 V om de etter te verwijderen 4x per dag en teen baden in chloramine ( vraag maar aan je apotheker)
1nickname1

ingegroeide teennagel

Berichtdoor Aleera » 13 maart 2010 14:54

Ik sukkel al een tijdje met een ingegroeide teennagel. De behandeling bij de huisarts had geen effect. Het probleem kwam meteen weer terug.

Nu wil ik een stap verder gaan voor de behandeling. Ik dacht aan een orthopedist.
Ik vermoed dat er een serieuze ingreep nodig is, die vermoedelijk uitgevoerd wordt door een orthopedisch chirurg.

Dus nu twijfel ik 'Ga ik eerst langs bij een orthopedist of stap ik meteen naar de chirurg?'

Of heb ik nog een andere mogelijkheid? Aan een dermatoloog had ik ook gedacht maar ik vrees dat de ontsteking daarvoor reeds te ernstig is...
Aleera

Keer terug naar Jij & je body