Beste Flairfan,

Het Flairforum is gesloten. Je kan alle discussies nog lezen, maar je kan er niet meer op reageren of zelf iets posten. We hebben dit besloten omdat er te veel misbruik gemaakt werd van ons forum. Niet fijn voor alle eerlijke bezoekers onder jullie, maar wel noodzakelijk. Onze excuses voor dit ongemak. Je kan nog altijd met ons meepraten via Facebook en Twitter.

Vriendelijke groeten van het Flairteam

branderig gevoel na het vrijen :-(

Praat openlijk over jouw seksleven, seksproblemen of geef elkaar pittige sekstips!

Berichtdoor °nijn° » 27 sep 2008 22:44

Een branderig gevoel tijdens/na het vrijen kan ook het gevolg zijn van een infectie. De huisarts kan dit makkelijk controleren aan de hand van een wissertje (soort groot oorstaafje ;-).
Het kan zijn dat je dit een tijd hebt (branderig gevoel) en dan weer niet. Een infectie kan als ik me niet vergis soms een tijdje \"slapen\", om dan terug erger te worden. De enige manier om het helemaal op te lossen is een behandeling...

Tips om infecties allerhande te vermijden:
- plassen na het vrijen (om te vermijden dat infecties \"opkruipen\"
- niet wassen met zeep, mag af en toe met Lactacid of zo, maar best ook niet elke dag)
- opletten met vingers op piemels die eerst \"langs achter\" gaan ;-)
°nijn°

pijn na het vrijen.

Berichtdoor miss belle » 21 sep 2008 14:11

Neem je de pil ? Heb je pijn tijdens vrijen ook?
Ik denk dat je pijn had ,omdat je niet genoeg vochtig zou geweest zijn.

Ik had dat vroeger ook pijn na en tijdens vrijen.
Nam toen de pil , en volgens mij was dat de oorzaak want nu heb ik geen pijn meer.

Vele grt
miss belle

Berichtdoor Stientje1981 » 19 sep 2008 22:33

Ik denk dat , als je niet naar een dokter wilt gaan, eerst eens op internet op zoek moet gaan naar mogelijke oorzaken...

Dit zijn een paar dingen die ik al gevonden heb:

Branderig gevoel
Soms gaat het vrijen zelf heel gemakkelijk maar heb je na het vrijen een branderig gevoel. Dan kan het zijn dat je wat te ruw hebt gevreeën waardoor er een wondje is ontstaan in je vagina. Dat kan een branderig gevoel geven. Als je daarna weer vrijt kan het pijn doen. In een reflex om je lichaam te beschermen spannen je vaginaspieren zich dan aan en wordt het moeilijk iets naar binnen te brengen.

Wat kun je er aan doen?
Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen en alleen maar dingen te doen die jij prettig vindt. Als je merkt dat het pijn doet, moet je gewoon stoppen en andere dingen doen die wel prettig voelen. Vrijen moet vooral leuk en fijn zijn. Als je ondanks de pijn doorgaat met vrijen spannen je spieren zich alleen maar meer aan en kan het de volgende keer ook weer pijn doen. Door de angst dat het misschien wel weer pijn gaat doen span je je spieren onbewust aan, en wordt je ook minder vochtig. De gedachte aan pijn zorgt er voor dat je minder opgewonden en dus minder vochtig wordt. Hierdoor wordt de opening van je vagina steeds strakker en droger en ieder keer als je dan gaat vrijen wordt de huid van je vagina een beetje meer beschadigd en geïrriteerd. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht.

Om het cirkeltje te doorbreken, is het goed om met je partner af te spreken dat jullie even niet meer vrijen om de huid van je vagina te laten herstellen. Je kunt natuurlijk nog wel lekker knuffelen, zoenen en alles wat geen pijn doet. Na een tijdje kun je zelf kijken of het nog pijn doet. Als de pijn weg is, kun je met je partner afspreken dat hij/zij heel voorzichtig zal proberen een vinger of penis in te brengen. Als dit geen pijn doet, is je huid genezen en kun je weer, mits je opgewonden, vochtig en voldoende ontspannen bent, weer gaan vrijen. Doet het nog steeds pijn, stop dan weer en probeer het later nog een keer. Mocht het steeds niet lukken of je maakt je er zorgen over dan kun je altijd bij je huisarts langs gaan of professionele hulp zoeken. Seksuologen zijn er ook voor jongeren.

op een andere site:
Je zegt dat je niet altijd zo nat wordt. Ook als dat wél het geval is en alles soepel voelt kan het natuurlijk zijn dat je opdroogt door de wrijving. De wrijving op zich kan branderigheid veroorzaken. Een verzorgende (natuurlijke, bij voorkeur van biologische producten gemaakt) olie kan dit ondervangen.

Alstemblieft

x
Stientje1981

Berichtdoor *carO-1- » 19 sep 2008 20:49

Hey, ik heb dat ook, een paar vriendinnen van mij ook, ik denk dat het gwn de vijandigheid van je vagina is tegen het sperma en vice versa, ik denk niets om je zorgen over te maken! Als je vriend je likt voor het vrijen helpt dat ook om geen pijn achteraf meer te voelen, ik denk door het speeksel dat contact met vagina vermindert, alle ik weet het zelf ook niet goed! Maar ik maak me er allesinds geen zorgen om (alhoewel het nadien soms vree pijn kan doen nadien) ik sta volgens mijn vriend nooit te droog, dus zou het raar vinden als het daar aan lag! Ik steek het op de vijandelijkheid tss 2 geslachtsvloeistoffen altijd :)

groetjes xxx
*carO-1-

branderig gevoel na het vrijen :-(

Berichtdoor bettahalf » 19 sep 2008 18:33

hey dames !
ik heb een ongenaam probleem!
ik heb namelijk ALTIJD een zeer branderig en pijnlijk gevoel na de sex , en dit al 3 jaar lang.
hij is dan ook mijn eerste en laatste bedpartner.
hoe zou dit komen ? een soa kan denk ik niet. komt het omdat hij nogal groot geschapen is of ben ik gewoon te droog?
vorige week hebben we het geprobeerd met glijmiddel en voor mij was dit een wondermiddeln , ik had namelijk geen pijn meer na het vrijen!! we hebben het die nacht 2x gedaan want anders nooit mogelijk was door die pijn.
gelukkig heb ik dan de oplossing , maar ik zou ook graag de oorzaak wil weten ?
kunnen jullie mij misschien helpen ?
vriendelijke groetjes !!
bettahalf

Keer terug naar Seks